חינוך ביתי
כישורי חיים
ברוכים הבאים
לאתר
א-ב בחינוך ביתי

קבע כדף הבית

א-ב בחינוך ביתי דף הבית

חינוך וכסף א-ב בחינוך ביתי

א-ב  בחינוך ביתי - כתבו אלינו

חינוך ביתי חגים ומועדים לשמחהמה זה חינוך ביתי?מדריך חינוך ביתיאיך לומדים בחינוך ביתיצורות וצבעים חינוך ביתידפי צביעה מכוניות רכבות מטוסיםיצירה ילדים יוצרים קטנטנים הגיל הרך א-ב בחינוך ביתיילדים חינוך ביתיא-ב  בחינוך ביתי דף הבית לייף מרקט יריד קניות  שופינג משפחתי

חזון א-ב בחינוך ביתי

ניווט ויזואלי באתר: מח ימני שמע ישראל בובות צביעה ויצירה חזון חינוך ביתי פניה להורים חינוך ביתי דע זכויותך בחינוך כישורי חיים lifeschooling

שופיניג א-ב לייף מרקט


התחברות לחברים


להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 שלח


תאריך ושעה
 

רחל אמנו 

קבר רחל אמנו בדרך אפרתה היא בית לחם.רחל אמנו,  בת לבן בן בתואל, אשת יעקב אבינו האחות של לאה אמנו, 
נפטרה בדמי ימיה, במהלך לידת בנה בנימין,
 י"א בחשוון, זה יום ההולדת של בנימין ויום הפטירה של רחל אמנו, 
רחל נקברה לבד, על אם הדרך, ולא במערת המכפלה, מקום קבורתם של
 
שלושת האבות: אברהם יצחק ויעקב, ושלוש האמהות: שרה רבקה ולאה.
סיפור החיים העצוב של רחל אמנו, רועת צאן, מתחיל עם אהבה עזה בגיל 15 ליעקב בן ה 77,
ומסתיים בדרך טראגית, במוות בטרם עת, עקב קללה מאגית של אהוב ליבה יעקב. רחל מתה
עת כרעה ללדת את בנה בנימין, והיא רק  בת 36. קבר רחל נמצא
בדרך אפרתה, היא בית לחם.

 

רבקה אמנו מייעצת ליעקב לברוח לחרן לאחיה לבן. יעקב אשר נס על נפשו מפני עשיו אחיו, מגיע לחרן בגיל 77, עני וחסר כל, הוא פוגש  על פי הבאר את רחל היפה, בת ה 15 רועת צאן אביה המיועדת לו, ומתאהב בה ממבט ראש.

וַיִּשָּׂא יַעֲקֹב, רַגְלָיו;
וַיֵּלֶךְ, אַרְצָה בְנֵי-קֶדֶם. וַיַּרְא וְהִנֵּה בְאֵר בַּשָּׂדֶה... וְהָאֶבֶן גְּדֹלָה, עַל-פִּי הַבְּאֵר...
וְרָחֵל בָּאָה, עִם-הַצּאן אֲשֶׁר לְאָבִיהָ כִּי רועָה, הִוא. וַיְהִי כַּאֲשֶׁר רָאָה יַעֲקב אֶת-רָחֵל,
בַּת-לָבָן אֲחִי אִמּוֹ, וְאֶת-צאן לָבָן, אֲחִי אִמּוֹ;
דף צביעה באר
וַיִּגַּשׁ יַעֲקב, וַיָּגֶל אֶת הָאֶבֶן מֵעַל פִּי הַבְּאֵר, וַיַּשְׁקְ, אֶת-צאן לָבָן אֲחִי אִמּוֹ. 
וַיִּשַּׁק יַעֲקב, לְרָחֵל;
וַיִּשָּׂא אֶת-קלוֹ, וַיֵּבְךְּ.
בראשית כט' 1-11

אהבה ממבט ראשון.
יעקב מבקש מלבן אחי אימו רבקה
את ידה של רחל יפת התואר.
אולם בהיותו נרדף ע"י אחיו, י
יעקב
עני וחסר יכולת
לשלם את ה
מוהר ללבן
ב
עבור רחל.זהב אמצעי תשלום עתיק יומין מוהר
ולכן מציע יעקב במקום זהב
וכסף את כישוריו, כעובד צאן וכרועה צאן. יעקב הוא זה שנוקב תמורת רחל 7 שנות עבודה כשכיר כחלף מוהר.

ברחל בתך הקטנה
יעקב ורחל
וַיֶּאֱהַב
 יַעֲקב אֶת רָחֵל וַיּאמֶר:
אֶעֱבָדְךָ שֶׁבַע שָׁנִים בְּרָחֵל בִּתְּךָ הַקְּטַנָּה."
בראשית כט 17-18

ויעבוד יעקב ברחל שבע שנים, ויהיו בעיניו כימים אחדים באהבתו אותה"
בראשית כ"ט: 20

ביום הנשואים, לבן משקה את יעקב לשכרה ומחליף את רחל בלאה אחותה הגדולה, עליה נכתב ו"עיני לאה רכות".

מקור ה"לו-לו-לו" בחתונות המזרח, נובע מכאן, מחתונת המרמה של לאה ויעקב כאשר כולם רואים ויודעים שהחתן מולך שולל, אך הוא שיכור מלדעת זאת.

רחל משתפת פעולה ומעבירה ללאה קוד מוסכם, המקשה על יעקב לגלות את המרמה.
 פרחי פלומריה ריח מדהים ויופי עדיןחתונהקול ששון וקול שמחה קןל חתן וקול כלה  פיוט לחתונה, רחל כמלכה  קומי צאי אחותי כלה  והיו בעיניו כימים אחדים באהבתו אותה

יעקב אשר מתפכח בבקר,
מבין שלבן הנוכל ושתי בנותיו הוליכו אותו שולל, הוא זועם על לבן וקורא:
"מדוע רימת אותי"?
ויאמר לבן ליעקב:
"לא יעשה כן במקומותינו לתת הצעירה לפני הבכירה" לבן ציני ולועג  ליעקב בעניין "במקומותינו"

             לא יעשה כך במקומותנו לתת את הקטנה לפני הבכורה אומרים שאלוהים לא מנסה את האדם במה שאינו מסוגל לעמוד בו, אולם רחל אמנו הועמדה בסיטואציה בלתי אפשרית, היה עליה להקרע בין המנהג, הנאמנות לאחותה ולאביה, לנאמנות לאהוב ליבה ובעלה המיועד, המקרא אינו מבהיר האם אוימה, או הפנימה ובחרה מרצון לסייע לאחותה נגד האיש שאהבה ליבה שהתבזה שיכור ומובס מול קהל לאחר שעבד שבע שנים כדי לזכות באהבתה.

גמרא, מגילה י"ג ע"ב
הגמרא רואה ברחל צדקת אשר הקריבה קורבן ענק, כדי שלא לבייש את אחותה ולשמור על הסדר המשפחתי, כדי שלא תשארנה במשפחה נשים עריריות.

לבן רומז שיעקב נוכל:
איך מכינים מרק עדשים - תן לי מהאדום האדום הזה
ביצע חוזה עושק:
יצחק במרך את יעקב במקום את עשיו 
וכן הוצאת דבר במרמה:
לבן דורש מיעקב 7 שנות עבודה נוספות בעבור רחל, ויעקב בלית ברירה, מסכים. "וַיַּרְא ה' כִּי-שְׂנוּאָה לֵאָה, ויפתח את רחמה, ורחל עקרה".
בראשית כט 31
וַיּאמֶר עֵשָׂו אֶל-יַעֲקב, הַלְעִיטֵנִי נָא מִן-הָאָדום הָאָדום הַזֶּה, כִּי עָיֵף אָנֹכִי ...וַיִּמְכֹּר אֶת בְּכוֹרָתוֹ לְיַעֲקב. וְיַעֲקב נָתַן לְעֵשָׂוֹ לֶחֶם וּנְזִיד עֲדָשִׁים [בְּרֵאשִׁית כה, ל - לד].
&
"ויגש יעקב אל-יצחק אביו, וימשהו; ויאמר, הקל קול יעקב, והידים, ידי עשו. ולא הכירו--כי-היו ידיו כידי עשו אחיו, שערת; ויברכה בראשית כ"ז 22..."ויאמר:  בא אחיך במרמה ויקח ברכתך". בראשית ל"ג

צביקה פיק
אני אוהב אותך לאה


המלטה: אמא כבשה וטלה ויקיפדיה ארה"ב 

טלהצמר כבשים
הכל על צמר כבשים

עדר צאן ויקפדיה ספרד

עדר כבשים באחו
זנים של כבשים

הן דמה בדמי זורם
הן קולה בי רן
רחל הרועה צאן לבן
רחל אם האם
ועל כן, הבית לי צר
והעיר זרה
כי היה מתנופף סודרה
לרוחות המדבר
ועל כן את דרכי אוחז
בבטחה כזאת
כי שמורים ברגלי זכרונות,
מני אז, מני אז.
רחל המשוררת
הזדהות גלויה, עמוקה וגנטית, עם רחל אמנו.
תרפ"ו.

רחל כמהה מאד להיות אמא, כאב העקרות, הפנימי העמוק מהרחם, של אישה השואפת ללדת ילד מתבטא במילים קשות של רחל ליעקב:
"הבה לי בנים, ואם אין מתה אנכי" 
בראשית פרק ל 1 .
*

יעקב, האיש אשר הידיעות שלו בגנטיקה, היו מפליגות לכת, והוא האיש שהצליח להשביח גנטית, את העדר של לבן ולהגביר המלטות בעדר, נמצא חסר אונים מול הצער האינסופי של אשתו האהובה רחל, הכמהה לילד, אך האיום העולה ממלותיה של רחל חמור להפליא ומניב תגובה נחרצת של  יעקב.

יעקב יודע,
שהעקרות אינה נובעת ממנו,
ומשיב לרחל בצער רב, שיש בו תוכחה
אך גם הכוונה להשלמה עם הגורל:
"התחת אלהים אנכי אשר מנע ממך פרי בטן"  בראשית  ל' 2

הכמיהה להיות אמא מובילה את רחל לסייע לעצמה להורות, בנוסף לתפילות לה', היא מחפשת חלופות ידע אחרות וגם מוצאת, כרועת צאן.
*

דע לך כי כל רועה ורועה יש לו ניגון מיוחד, לפי העשבים ולפי המקום שהוא רועה שם, כי כל עשב ועשב יש לו שירה, ומשירת העשבים נעשה ניגון של רועה.
רבי נחמן.

פרח דודאים בעל ריח משכראהבת אם - אהבה שאינה תלויה בדבר
Mandragora officinarum דודאים

בפרק ל' פס' טו'  ראובן חזר מהשדה ומביא דודאים לאמו, רחל מבקשת מראובן ולאה לקבל את הדודאים, שהביא ראובן.

שורש דודאים נראה כמו אדם קטן ,בנוסף לפוריות, מייחסים לו סגולות על רבות.
שורש הדודאים

שורש הדודאים נראה כאדם, מיחסים לצמח סגולה לפוריות, וכאפרודיזיאק,רחל מציעה עיסקה ללאה תמורת הדודאים שמצא ראובן אחרי שלאה נוזפת בה בכפיות טובה  "המעט קחתך אישי ממני"...

        פרי  דודאים

צמח דודאים פרח צמח דודאים שורש. דודאים שייכים למשפחת הסולניים ומכילים אטרופין.

בראשית ל', כ"ב
"ויזכר ה' את רחל וישמע אליה ויפתח את רחמה ותהר ותלד בן" 
     

רחל יולדת בן ואומרת:
את יוסף מייצגת באבני החושן אבן  השוהם. מלכיט.
"אסף ה' את חרפתי ותקרא את שמו יוסף, לאמר יסף ה' לי בן אחר".

אחרי שהות של 20 שנים בחרן, מתוכן 6 שנות עבודה בתמורה מלאה, מחליט יעקב לחזור עם נשותיו ילדיו והרכוש הרב שצבר, לכנען, הם נסים באישון לילה. אך לבן רודף אחרי יעקב ומאשים אותו בגניבת פסליו, אליליו. את הפסלים שייחסו להם יכולת חיזוי עתיד, גנבה רחל, ויעקב אשר אינו יודע על הגניבה, נעלב מהאשמתו בגניבה ואמונה בפסלים, ולכן הוא מקלל קללה מאגית:
מי שגנב את הפסלים ימות.
"ויסעו מבית אל ויהי עוד כברת הארץ לבוא אפרתה, ותלד רחל ותקש בלדתה:
ותמת רחל
ותקבר בדרך אפרתה".
הישפה מייצגת את בנימין באבני החושן
"ויהי בהקשתה בלדתה ותאמר לה המילדת "אל תיראי, כי גם זה לך בן". ויהי בצאת נפשה כי מתה, ותקרא שמו בן אוני"
"ואביו קרא לו בנימין".
מכל 12 ילדיו, זה השם היחידי שיעקב קובע, הוא עושה זאת בניגוד
לצוואת שכיב מרע, יעקב אינו ממלא את משאלת הלב האחרונה של האישה אותה אהב אהבה עזה, אולי, כי ריחם על עצמו ועל התינוק.
רחל מתה במהלך הלידה
והיא בת 36, היא נקברה על אם הדרך, בדרך אפרתה בואך בית לחם, ובמותה הפכה להיות סמל לאומי כאות וכמופת לאמא.

רחל זכתה להיות מבכה ומבקשת על כלל ישראל. בתור שכזו היא מצילה נפשות מקרב העם. ויש שכר לפעולתה

ויצב יעקב מצבה על קברתה הוא מצבת קברת רחל עד היום". בראשית לה, טז-כ
*
בשנת 1841 מקבל השר משה מונטפיורי היתר לבנות את קבר רחל.

קבר רחל

 שיר נפלא:
"קול ברמה"
ספר ירמיה
הלחין: יוסי גרין
שרה להקת שלהבת

רחל אמנו פסל ברונזה דוד פולוס "ושבו בנים לגבולם מוצב ברמת רחל"רחל אמנו ציור של גוסטב דורה צייר צרפתי גאון

"כה אמר ה' קול ברמה נשמע נהי בכי תמרורים רחל מבכה על בניה מאנה להנחם על בניה כי איננו. 
 
ירמיה לא, טו-יז
הנביא ירמיהו מחזק את דמותה של רחל
כ- אמא מרכזית בחיי האומה, הזוכה לקשב אישי של ה'.

 רחל אמנו  איור:  שוש.מ  "מנעי קולך מבכי ועיניך מדמעה  כי יש שכר לפעלתך,  ושבו בנים לגבולם"
ירמיה לא,

ושבו בנים לגבולם, ואם תהייה עייף, ואם בעצב תתעטף, נשיר לך בשקט, נשיר לך ברון, ונחכה ונלטף עד שתצטרף, מטס  לציון 20 שנות שבי לנווט  רון ארד.
ושבו בנים לגבולם,
מטס בסימולטור לרון ארד

סיפור האהבה של רחל ויעקב
גדול מהחיים, ובנוי כאהבה ממבט ראשון, עם חוויה מיסטית חזקה כשיעקב מצליח לגול אבן כבדה
מהבאר, ללא סיוע.
אהבת יעקב לרחל מתעצמת נוכח יופיה הרב, והעובדה שהיה להם עיסוק זהה - שניהם היו רועי צאן יעקב אהב את רבקה אמו, ויש ברחל קווים מדמותה של רבקה. אהבה הנתקלת
במכשולים כיסופים וגעגוע, מתגברת ומתעצמת מאד
14 שנים עבד יעקב כדי לזכות ברחל.
6 השנים שהיה נשוי לרחל בחרן, היו היפות בחיי יעקב, הוא עבד לראשונה בעבור עצמו ובנה לעצמו רכוש רב.
   חרן  Haran האם
הזמן עצר מלכת?..
   

ערכי הנאמנות למשפחה לא עברו לילדים, האחים של יוסף מתכננים לרצוח אותו ולזרוק את גופתו לבור, ב"זכות" ראובן, הוא נזרק חי לבור, ב"זכות" יהודה הוא נמכר לישמעלים, עם מותה של רחל עובר ראובן בן לאה לחיות עם בילהה פילגש יעקב.

רוע הלב של האחים מגיע לשיא, כאשר הם מציגים ליעקב את כותנת הפסים הנכספת, המייצגת ומסמלת יותר מכל, את העדפת הילד "של אבא", כשהיא טבולה בדם, ושואלים אותו בציניות:
"זאת מצאנו, הכר נא הכותנת בנך הוא אם לא"  בראשית ל"ז, לא

"קשים ורעים היו 139 שנות חיי" , אומר יעקב לפרעה, כשקוראים כאן אפשר בהחלט להבין למה סיכם כך, את חייו.
די מוזר, שדוקא רחל אמנו, הקבורה על אם הדרך, רחוק מהאיש שאהבה נפשה, הפכה לדמות שתבכה את בני ישראל, חרף הקנאה בוולדנות לאה אחותה, התעללות האחים ביוסף בנה, התעמרות האחים ביעקב אהוב ליבה...

ראי רחל ראי,
ראי ריבון עולם, 
ראי רחל ראי,
הם שבו לגבולם
אריק לביא

יעקב אשר גדל בבית שבו אבא העדיף את אחיו עשיו על פניו, מקצין התנהגות, הוא מלביש את יוסף יפה התואר, הנושא את פניה היפות של אהובתו  רחל, בכותונת פסים... למען ידע כל העולם את מי אבא מעדיף... כותונת פסים ליוסף. עיצוב בפלסטלינה שוש.מרחל אמנו היתה רועת צאן
כותונת פסים ליוסף
שוש.מ עיצוב בפלסטלינה
מגן חי לרחל ויוסף
במפגש עם עשיו:
"וישם את השפחות ואת ילדיהן ראשונה ואת לאה וילדיה אחרונים, ואת רחל ואת יוסף אחרונים.
בראשית פרק ל
יוסף הופך להיות דמות מפתח בחיי העם, הוא האיש שמציל את
שושלת יעקב מהכחדה עקב רעב ובדיעבד, הוא הסיבה העקיפה לכך שעם ישראל הפך להיות עם עבדים במצרים.

לפני מותו, מצווה יעקב את יוסף בנו לקוברו במערת המכפלה. במפתיע, יעקב  אינו מבקש לעלות את עצמותיה של רחל למערת המכפלה ומשאיר אותה על אם הדרך.

"ואני בבאי מפדן מתה עלי רחל בארץ כנען בדרך בעוד כברת ארץ לבא אפרתה ואקברה שם בדרך אפרת הוא בית לחם".
בראשית פרק מ"ח פס' ז'

הנכדים של רחל,
שני בניו של
יוסף, אפרים ומנשה, הפכו לשבטים נפרדים, בהתאם לברכת יעקב לפני מותו.
בראשית פרק מ"ח ה'

"וְעַתָּה שְׁנֵי בָנֶיךָ הַנּוֹלָדִים לְךָ בְּאֶרֶץ מִצְרַיִם, עַד באִי אֵלֶיךָ מִצְרַיְמָה לִי הֵם, אֶפְרַיִם וּמְנַשֶּׁה כִּרְאוּבֵן וְשִׁמְעוֹן יִהְיוּ לִי:

הגדרת מונחים:
בנזיד עדשים - תמורה מתחת לשווי ראלי [רמז לעושק]
ברחל ביתך הקטנה - מתן פרטים מדוייקים, למניעת טעות זיהוי. רחלה - כבשה קטנה.
מוהר - תשלום לאבי הכלה
.
שקר לבן -
שקר "מוסכם", כמעט גלוי הידוע לשני הצדדים כשקר.

קבר רחל

דף צביעה קבר רחל
דף צביעה קבר רחל

ילדי הפילגש זלפה ילדי לאה ילדי רחל ילדי הפילגש בלהה
גד
אשר

ראובןשמעון,  לוי,
יהודה, יששכר  זבולון, דינה.

יוסף
בנימין
דן
נפתלי
2 שבטי ישראל 5 שבטי ישראל 3 [2] שבטי ישראל 2 שבטי ישראל
גד
אשר 
ראובןשמעון,  לוי,
יהודה, יששכר  זבולון
בנימין
אפרים מנשה [נכדי רחל]
דן
נפתלי

 כך מסכם יעקב את פרק החיים הזה בפני לבן, לאחר שהואשם בגניבת הפסלים:
"זֶה עֶשְׂרִים שָׁנָה אָנכִי עִמָּךְ, רְחֵלֶיךָ וְעִזֶּיךָ לא שִׁכֵּלוּ; וְאֵילֵי צאנְךָ, לא אָכָלְתִּי. טְרֵפָה, לא-הֵבֵאתִי אֵלֶיךָ אָנכִי אֲחַטֶּנָּה, מִיָּדִי תְּבַקְשֶׁנָּה; גְּנֻבְתִי יוֹם, וּגְנֻבְתִי לָיְלָה, הָיִיתִי בַיּוֹם אֲכָלַנִי חרֶב, וְקֶרַח בַּלָּיְלָה; וַתִּדַּד שְׁנָתִי, מֵעֵינָי. זֶה-לִּי עֶשְׂרִים שָׁנָה, בְּבֵיתֶךָ, עֲבַדְתִּיךָ אַרְבַּע-עֶשְׂרֵה שָׁנָה בִּשְׁתֵּי בְנותֶיךָ וְשֵׁשׁ  שָׁנִים בְּצאנֶךָ;  וַתַּחֲלֵף אֶת-מַשְׂכֻּרְתִּי, עֲשֶׂרֶת מונִים.לוּלֵי אֱלהֵי אָבִי אֱלהֵי אַבְרָהָם וּפַחַד יִצְחָק הָיָהלִי כִּי עַתָּה, רֵיקָם שִׁלַּחְתָּנִי;  אֶת-עָנְיִי וְאֶת-יְגִיעַ כַּפַּי, רָאָה אֱלהִים--וַיּוֹכַח אָמֶשׁ"

 יעקב אבינו מודח לדבר עבירה ע"י אמו רבקה,
לרמות את יצחק אביו הקשיש והעיוור ולתעתע בו ,כדי לגנוב
את ברכת עשיו אחיו, התורה רואה בחומרה רבה, את העובדה שיעקב לא מחה על ביצוע המרמה והגניבה, אלא דאג כמו עבריין מועד, מה יעלה בגורלו באם יתפס,  יעקב ורבקה מזלזלים בשק"ד של יצחק, אשר  ייעד מלכתחילה, את הברכה הרוחנית ליעקב, כממשיך שושלת אברהם, כפי שאכן בירך אותו בפועל, על אף ארוע המרמה שביצע, האם ובנה חומסים במשותף, בכיעור ושלא לצורך, את כבשת הרש, את הברכה הגשמית, הפשוטה,
אשר יצחק בחכמתו ייעד לבנו הגשמי, עשיו
הצייד, שלא זכה כילד באהבת אמו רבקה.
יצחק אבינו, עבר בילדותו טראומה איומה, כאשר אברהם טעה לחשוב שנדרש לעקוד את יצחק בנו, ואף קיבל את הסכמת יצחק, להיות שה לעולה.. עד שאבהם ננזף ע"י מלאך אלוהים: "אברהם, אל תשלח את ידך אל הנער" התורה אינה מצינת את יום מותה של רבקה, אשר קיבלה עונש כבד,  בכך שהרחיקה במו ידייה את יעקב בנה האהוב, ולא זכתה לראות אותו, את כלותיה ונכדיה.

קבר רחל מבט פנימה. אתר תפילה. סיור וירטואלי קבר רחל רטון באתר צופר  סיור וירטואלי קבר רחל  סרטון באתר צופר.  

הערות א-ב בחינוך ביתי.
התקופה עליה מדובר, קדמה
למתן תורה,
כלומר האיסור החל בספר ויקרא, לגבי נשואי 2 אחיות לגבר אחד, לא היה קיים. קל וחומר שלא היה קיים
איסור חרם דה רבנו גרשום מהמאה ה 11 להנשא ליותר מאישה אחת.
ארבעת הילדים של  בלהה  זלפה שתי הידועות בציבור של יעקב, שהיו בעברן שפחות של לבן, זכאים לכל הזכויות, בדיוק כמו ילדי רחל ולאה.
עקב גורלה המר של רחל,
ממליצים  חכמי קבלה להוסיף לבעלות השם "רחל" אות נוספת: רחלי, רוחה, רוחלה , רחלה,  רוחי, וכדומה.
גם גורלה של לאה אמנו לא שפר במיוחד..
בספר משלי ל 21-23 שלמה המלך מניד ראשו וקובע: "תחת שלוש רגזה ארץ ותחת ארבע לא תוכל שאת, 
תחת עבד כי ימלוך, ונבל כי ישבע לחם, תחת שנואה כי תבעל ושפחה כי תירש גברתה".
השם ישראל הניתן ליעקב, כולל את שמות כל ארבעת האמהות ושלוש האבות
יעקב ורחל מופיעים בשם, יחד עם יצחק ורבקה. קשה עד בלתי סביר, שמדובר על אקראיות.
אין מידע על אמא של רחל, אשת לבן, גיסתה של רבקה, כמו שאין לנו מידע בתורה
מי האמא של רבקה ולבן, בעוד שם הסבתא מלכה, מצויין במפורש, אך מאחר ולרחל ולאה לא היו אחים ואחיות נוספים, סביר מאד, שחלק ניכר מהכמיהה העזה של רחל לבנים זכרים, העולה גם מדברי המיילדת: "אל תיראי, כי גם זה לך בן" נובע מהאם, וכנראה מהאכזבה של האם שגם בלידה השניה, נולדה לה בת, שהרי המדרש רואה במי שאין לו בנים משול כמת. רחל אף עוסקת בעבודה גברית, ברעיית צאן אביה, בעוד הרועים האחרים היו גברים.
 

  צביעה כבשה  דף צביעה עדר צאן איור שוש.מ    עז       

קבר רחל אמנו שחזור מיני ישראלאיפה נקברה רחל?
בספר בראשית פרק מ"ח פסוק 7
מציין יעקב בדרך מדוייקת להפליא,
את מקום קבורתה של רחל אמנו, 
לפיכך השארנו את המחלוקת
סביב מקום קבורת רחל
מחוץ לדף רחל אימנו.

יצחק רבין יום ציון רצח רבין חל ב י"א חשוון  
רבין ראש ממשלת ישראל, שנרצח ע"י מתנקש פוליטי, פיקד בשנת 1948 על חטיבת הראל,  אשר שיחררה  מהירדנים, גם את אדמות קיבוץ רמת רחל ע"ש רחל אמנו,
הצופות אל קבר רחל.

א-ב בחינוך ביתי אינו פוסק הלכות ודינים.

 
+ שלח משוב
תנאי הגלישה באתר א-ב בחינוך ביתי מחייבים  אתיקת האתר  
האמור באתר אינו מהווה ייעוץ משפטי, רפואי, פסיכולוגי ו/או אחר, ואינו מחליף התייעצות.
כל הזכויות שמורות ליפה גל 2006-2012 ©

http://www.ab-lifeschooling.com/  

 הפוך לעמוד הבית

הוספה למועדפים

[חזור למעלה]

lifeschooling  א-ב בחינוך ביתי |  "כל אדם כשיר לזכויות ולחובות מרגע היוולדו ועד ליום מותו" 

 


לייבסיטי - בניית אתרים